Friday, September 17, 2010

Baju Jahit Tepi

Hari ni genap la seminggu raya..fa(nama singkatan yg baru) rasa bukan setakat perut je moncet..pipi pun da terasa tembam bam..(err..ke..memang tembam)..slalunya kat blog org lain,cerita psl sambutan raya.tp kali ni fa nk crita persiapan sebelum raya..

Thn ni adalah tahun pertama fa sekeluarga sambut raya berempat..2010 ialah raya pertama Fawwaz Zikri. Kira mcm artis gakla si adik ni..seperti biasa kami beli je baju raya..senang..seminggu sebelum raya kami da prepare baju raya masing2..en. hubby & abg beli sepasang baju melayu. Tema thn ni warna coklat..en.hubby yg pilih colour ni..secara tak sengaja..tiba2…ting!!(konon2 lampu kuar atas kepala)

Fa teringin lak wat sendiri baju raya fawwaz..sbb mana2 kedai yg pegi,suma jenis kain yg panas.da la si adik ni tembam di semua bahagian..so,kami pun g la beli kain yg lembut,nipis,jarang&xpanas..xbyk..1 meter je..

Sebenarnya acara potong memotong kain fa blum lg masuk kelas..so fa tak tau sebenarnya menggunting kain ni..last2 mama fa la yg mengerjakan..hehehe...fa tukang tgk je..disebabkan tindakan membeli kain yg lembut,last2 mama fa kuar satu ayat yg sangat dinanti2kan..”xpela..biar mama buat”...hehe..fa trus je jwb smbil konon2 malu..”eh..xnyusahkan ke?” (ayat amik ati)..

Dlm beberapa hari,siapla bj melayu moden si adik.fa ada gak amik bahagian..fa jahit tepi kat kolar,lengan n kaki..bley tak ngaku buat sendri? :)







Akhirnya...inilah hasilnya..si adik comel berbaju melayu moden yang mcm artis...

Monday, August 23, 2010

dinda....kanda.....

semlm tgh belek2 gambar..terperasan lak 1 benda yg tidak dirancang2...for this while,my family (me,en.hubby n anak2)mmg tak brapa gemar pakai baju yg sama design..sama color takpe...tiba2...





nk tergelak pun ada...mmg me and en.hubby ni sehati sejiwa..eceh(tolong jgn jeles)me n en.hubby mmg ada favourite shirt..tp xsangka lak during family event leh ready the same clothes..the 1st picture(yg kiri skali) was taken during vamily vacation wit my MIL at cameron highland..tat was november 2008..the 2nd picture(middle) was taken during family vacation at port dickson..tat was my family side on january 2009...n last picture(kanan skali) was taken march 2009 at fraser hill..hehehe...pahtu next month..me..pregnant..hehehe...

terbukti kan....me and en.hubby ada instinc yg kuat..nk lari topic skit...dulu masa waktu bertunang dengan en. hubby(memang la dengan dia),everytime nk dating,en.hubby akan jemput me kat umah.bila me masuk kereta je..most of the time me and en.hubby akan pakai color yg sama..mmg jodoh kan..yezzzzaaa!!!!!

Friday, July 16, 2010

Wednesday, July 14, 2010

PLEZ LA~~

hectic week........

this week is the most hectic week for me and en.hubby...

me..wake up in the morning(early okay...)go to school..be a teacher and a clerk(ahaks..)back home wit the boys,waiting for en.hubby and sleep..(please think suci)...

en.hubby...wake up in the morning around 8am/9am...take a shower..prepare himself...go to work,meeting,sites...go home..arrive safely at about 1am/2am..sleep..

me think its almost 3days the boys didn't see their papa..and me..like a lion king in the house..
abang shouts..."mama!!!!!abang nk susu..tolongla...abang nk susu...cepatla..abang dahaga"
adik shouts too..."uweeekkk....uweeekkkk......."
me shouts three...."ye la abang..kejapla..nmpk tak mama tgh pujuk adik?????...minum air kosong dulu...."

sumtimes me feel too pressure kat work..dulu..byk keja n leh siap at exact time coz wat sesama wit dearie frens..now..too many burden..and do it alone..mmm...susah actually keja dgn org yg sgt berkira-kira(kira apatah!)bila org tu berkira,keja tak jln..last2..kita jugak yg buat(to be exact...me yg buat)semua keja yg dh dipasskan during confinement,org2 tu tak buat...last2 me jugak yg settlekan plus keja2 baru..

tension sgt..tp siapala yg sudi mendengar..nk crita wit en.hubby,kecian coz he got his own problem..dibuatnya en.hubby kata kita tukar2 crita problem..hah!!naya jer...

THE BEST OF THE BEST THIS WEEK!!!!!!

last sunday,we went to swim at pandamaran swimming pool..to be exact..Kompleks Sukan Pandamaran..komplex ni under MPK..yeah!!!me suke giler..last time me swim was year 2007(tgh preggykan faris n b4 perut menggendut)mama,ayah,adik,en.mie,faris and fawwaz went too..

gosshh!!!!lost of touch...time start swim tu,mcm lemas coz xingat amik breath left or right..bila da lama2 skit br la tayang skill..heh..lama gak menyewimkan diri..around 2 hours..faris also excited..by noon,we went home..(plan to go again this weekend)

right after arrived home safely,me n adik went to kak yan's daughters birthday party at KFC Setia Alam..b4 that,me bought presents at Tesco..perghhh...best rupanya cari hadiah for girls...all this while,anak buah,anak sedara n tak ketinggalan anak sendiri...are boys...(no 3 nnt hendaknya girl..aaaammmiiinnnn) TQ kak yan for inviting us..en.hubby tak join coz keja..huh rugi tak mkn free..hahaha....

Sunday, July 11, 2010

Latest Event

Latest even in my family was...celebrating Faris' Birthday. He is 3 years old now..actualy when both of my boys sleeping,looking at their faces..can't believe that i already had 2 handsome boys and a loving&caring en.hubby..i achieve it b4 my age 30yrs old..back to our story..

3 weeks b4 birthday faris,kami dok tanya dia nk cake apa..nk Ben 10 ke..Ultraman ke..tp his answer was Thomas..huh..thomas lg..tp tu obsession dia..ikut je la..his birthday was on wednesday(30th June)tp celebrate on 1st July coz opah will be back from Lumut that Thursday..

ms 1st time suh blow candle,member br bangun tido..heh..salah me jugak..pegi bagi dia ubat batuk ptg tu..da telan br teringat..cis! tp after half an hour dia da okay n blow candle lg..2 kali..1st at thomas cake and 2nd at cupcakes auntie belanja..(gambar train gak)thank u to auntie..juz terkilan skit coz sempat amik gambar cake sekali jer..pas2 luqman farhan da pegang cake tu..geram gaks..tp nk wat cemana da jd gitu..bior je la..namapun bdk 2 thn punya keja..

oh..Happy 5th Anniversary to me and en. hubby..u really make me feel been loved by u n i love u so much..

1st july 2010 was our 5th anniversary..en. hubby wat surprise..pagi2 b4 nk masuk toilet ada card atas meja solek..a beautiful card with en.hubby's face with the boys..terharu giler..time nk pegi keja..ada plak red roses in the car..u really knows how to surprise me..thank u en.hubby...as for me,disebabkan xsempat g shopping hadiah,me juz bg small gift to en.hubby..taste en.hubby nie leh tahan mahalnya..kena wait next year utk give present yg mahal2...this year..fawwaz kira birthday present boleh tak???




p/s cupcakes thomas di sponsor oleh aunty..tq sis..

Thursday, July 8, 2010

Lots of Missing Stories

Sedar xsedar,its been half a year xupdate apa2 here..bukan apa..me..too bz with the boys,with the school..kalo sesapa perasan,posts b4 this is the day b4 bersalin..

Fawwaz Zikri was born at 10th January 2010..He was born earlier than expected..the due was on 17th January 2010..Fawwaz Zikri means Kejayaan Zikir...fawwaz lahir normal..alhamdulillah..that was my pray..tak sanggup rsnya nk operate lg..

fawwaz lahir with a small problem..he was breathing too fast.not like a normal baby..after he was born,he was incubated..and for me,i only can see him the next day..sedih sgt coz jarum kat kaki all the time.every morning amik darah..and on the 3rd day(wednesday),i can't breastfeed him cause his wearing a wire of oxigen directly to his nose.but on 4th day,i can b/feed him..again..on 4th day(thursday),he was declare as jaundice but on 5th day(friday),he was freed from jaundice..alhamdulillah his out from incubater on the same day..lastly we went home on 16th january(saturday)..6 days after he was born..

alhamdulillah..skrg fawwaz da bernafas mcm biasa..tanda kena amik darah n kena cucuk kat kaki beransur hilang.as for now,he is 6 months,tanda tu blum hilang semua..i like to thank to my dearie hubby..en.hubby telah bersusah payah semasa fawwaz still admit..prepare my food and antar ke spitl,bw and beli brg keperluan(even the shop kat bwh je),fetch me 6.30am coz nk pegi urut and sent me back to hosp..terlalu byk pengorbanan en.hubby.and his birthday on 19th january disambut sederhana coz me stil xsihat..



Saturday, January 9, 2010

Faris' 2nd Birthday (30th June 2009)





Actually mcm salah arrange je post ni.but i dun care... Faris was born on 30th June 2007..in 2009,faris is 2 years old..we celebrated his birthday on 4th of july..since he really obsessed with Thomas and Friends, we ordered his birthday cake wit Thomas picture..we ordered the cake at Kota Damansara..

mmm..cake tu kena sorok b4 start majlis sbb takut dia calit2 cake tu..kami ni punyala sayang tgk cake yg cun,faris plak tanpa ragu2 n eager nye dia potong cake..rsnya 4,5 kali gak dia potong..ala2 mcm menlibas cake tu..byk makanan yg perlu dimakan..ada ice cream,kfc,nasi ayam...faris langgar pantang sbb papa suap ice cream ms faris tgh selsema..

thanx to atuk and opah,ayah and ibu,uncle and auntie coz bg hadiah kat faris..faris dapat baju baru,golf set bdk2 and lorry mahal..

this year special skit sambutan birthday faris coz tat time mama da 4mth preggy..da nk jd abang faris nih..besides,2009 is mama and papa 4th wedding anniversary yg disambut a day after faris' birthday,1st july...so,sambut sekali la..
Related Posts with Thumbnails